Firmy cateringowe wyrastają jak grzyby po deszczu. Dieta z pudełka to ostatnimi czasy bardzo popularny sposób na zdrowe odżywianie. Ratuje tych, którzy nie mają czasu, by gotować, albo tych, którzy nie wiedzą, jak skomponować posiłki, by schudnąć. W każdej szanującej się firmie cateringowej czuwa zawodowy dietetyk, który układa menu pod indywidualne potrzeby klientów.
Co musisz jednak wiedzieć o diecie pudełkowej, zanim się zdecydujesz na taki rodzaj odżywiania?
Jakie dania znajdują się w diecie pudełkowej?
Bogate menu daje nam spore możliwości. Każda szanująca się firma, komponująca posiłki na zamówienie ma szeroki wybór dedykowanych pakietów. Podstawą zawsze jest standardowy zestaw, który rozłożony jest na 5 posiłków dziennie. W tym pakiecie sam decydujesz o dziennej kaloryczności produktów, a rozstrzał jest bardzo duży, bo od 1000 kcal do 2500 kcal. Dla osób spalających dużo kalorii, jak sportowcy, znajdziesz pakiet z podwyższonym przedziałem kalorycznym, bo od 2500 kcal do 4000 kcal na dobę. Do wyboru są też diety dedykowane wegeterianom i weganom, osobom niejedzącym glutenu, laktozy, a nawet dieta dla cukrzyków, którzy zwracają uwagę na poziom indeksu glikemicznego w posiłkach. Niektóre firmy kierują również swoją ofertę dla dzieci albo przyszłych mam.
POLECAMY: sprawdzona – OptimalFit
Kaloryczność diety pudełkowej
Jeśli nie wiesz, jaka dobowa wartość kalorii będzie dla Ciebie najlepsza, to skonsultuj to z dietetykiem. Poza tym zapotrzebowanie na kalorie jest uzależnione od stylu życia, jaki prowadzisz. Jeśli ćwiczysz kilka razy w tygodniu, może okazać się, że dieta pudełkowa o wartości 1200 kcal dziennie jest niewystarczająca. Będziesz po prostu głodny. W takiej sytuacji zawsze w kolejnym tygodniu możesz zwiększyć albo kaloryczność posiłków, albo rodzaj pakietu. Zazwyczaj catering dietetyczny to 5 posiłków dziennie. Jeśli to dla Ciebie za dużo, możesz wybrać 4 dania dziennie.
Czym się sugerować w wyborze cateringu?
Opinie innych, renoma firmy, podejście do klienta, kompozycja oferty, to wszystko ma ogromne znaczenie. Jeśli nie znasz firmy ani nikt z twoich znajomych jej nie przetestował, sprawdź, co o niej mówią w sieci. Znajdź firmową witrynę i obejrzyj galerię. Zdjęcia potrafią albo przyciągnąć, albo odstraszyć klienta. Różnorodność na talerzu, higiena, kolorystyka mają ogromny wpływ na atrakcyjność oferty.
Dania już na zdjęciach powinny wyglądać apetycznie. I jeśli obsługa przekona Cię do siebie, to spróbuj. Jeśli dania dostarczone nie odbiegają za bardzo od tych na fotografii, firma jest rzetelna, a jeśli nie, to szybko zrezygnuj. Co jak co, ale z jedzeniem można eksperymentować tylko wtedy, kiedy pochodzi ze źródła budzącego zaufanie.