Na pewnym etapie pozycjonowania, gdy już dotychczas przeprowadzane działania przestaną być aż tak skuteczne jak na samym początku, pomyślisz zapewne o tym, by do swoich celów wykorzystać katalogi firm, czyli po prostu by umieścić w nich swoją firmę albo samą stronę internetową. Dobrze się do tego przygotuj. Znajdź wartościowy katalog, wcześniej go szczegółowo sprawdzając.
Wybierając katalog musisz mieć na uwadze, że jedynie dobre zadbane katalogi stron są rozwiązaniem, które warto wybrać i m jakiś sens. A następnie przyłóż się do tego, by twój opis, który na nim umieścisz, był zgodny z zasadami SEO, interesujący dla potencjalnych jego odbiorców oraz unikalny. Takich treści nie należy bowiem powielać. Raz stworzony i opublikowany opis nie powinien pojawić się na żadnej innej stronie internetowej czy w jakimkolwiek innym miejscu. Jest to podstawowa zasada pozycjonowania. Unikalność musi być dla ciebie priorytetem. Nawet nie myśl więc o tym, by umieścić w katalogu dokładnie ten sam opis, który pojawił się na twojej stronie internetowej albo nawet… w innym katalogu. Gotowego tekstu nie powinieneś też przerabiać czy stosować w nich synonimów. Tak czy siak poprzez takie działania straci on swoją unikalność, a to może mieć olbrzymie negatywne skutki na pozycjonowanie.
Nie bez powodu zresztą pozycjonowanie stron ściśle łączy się z copywritingiem. Jeżeli sam nie potrafisz tworzyć treści, które działają na odbiorcę i wywierają na niego jakiś wpływ, a także wzbudzają jego zainteresowanie, lepiej zwróć się po pomoc do wykwalifikowanej w tej kwestii osoby. Doświadczony i profesjonalny copywriter jest w stanie przygotować dla ciebie nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt różnych wersji opisu. Każda z nich będzie unikalna i przejdzie przez program do sprawdzania antyplagiatów. Copywriterzy potrafią też efektywnie wplatać do opisów różne słowa kluczowe i robią to w taki sposób, aby nie rzucały się one w oczy, a wyglądały naturalnie, co też jest bardzo ważne.
Jeżeli jednak dysponujesz mniejszym budżetem na pozycjonowanie, a i tak zdecydowałeś się już zapłacić za te lepsze katalogi stron, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś spróbował wykonać opisy samodzielnie, bo i to da się zrobić. Po prostu poświęć im trochę czasu. Stwórz teksty, które sam z chęcią byś czytał. Opisy nie są tworzone wyłącznie dla wyszukiwarek. Nieraz bywają też czytane przez samych Internautów.